دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
کد خبر: 1166485
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
آیت الله میرزا احمد آشتیانی

حوزه/ مرحوم آقای والد، پیوسته به قرآن کریم و عترت عشق می‌ورزید و ابراز علاقه می‌فرمود تا حدی که در اعیاد هم دستور می‌داد، یک نفر از رجال سخن، ذکر مناقب و مصائب اهل بیت نبوت بنماید.

به گزراش خبرگزاری حوزه، میرزا محمدباقر آشتیانی (فرزند آیت الله میرزا احمد آشتیانی) در مقدمه «رساله تفسیر آیه قل الروح» می نویسد:

مرحوم آقای والد، پیوسته به قرآن کریم و عترت عشق می‌ورزید و ابراز علاقه می‌فرمود تا حدی که در اعیاد هم دستور می‌داد یک نفر از رجال سخن، ذکر مناقب و مصائب اهل بیت نبوت و مثالب اعداء آن‌ها را بنماید و گاهی به نفس نفیس خود چند روایت تلاوت و به بیان مختصر نافعی حضار را مستفیض می‌فرمود.

و در زمانی که حال حضور در مسجد برای اقامه جماعت داشتند بین دو نماز یا بعد از فراغ از نماز به "حاج عبد قاری ضریر" که حافظ قرآن شده بود، می‌فرمود چند آیه از قرآن تلاوت نماید و همواره به ما توصیه می‌کرد از قرائت قرآن همه روزه ولو چند آیه غفلت ننمایید که موجب سعادت دنیا و نجات آخرت است.

و در جلسات شبانه که برای برادران دینی و ایمانی داشتند، هفته‌ای یک شب اختصاص به تفسیر داشت و در خلال این اوقات، تفسیر چند سوره را مرقوم می کرد و لکن چون اوراقش غیر منظم است تاکنون موفق به طبعش نشدیم.

منبع: کانال سیره علما

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha